Πόρτο Γερμενό (Κυριακή 06/09/2020)

Την πρώτη πεζοπορία της νέας ορειβατικής χρονιάς πραγματοποίησε ο σύλλογός μας στο Πόρτο Γερμενό, τηρώντας τους κανόνες προφύλαξης από τον κορονοϊό. Φτάσαμε με Ι.Χ. στο Πόρτο Γερμενό και συναντηθήκαμε στο φρούριο των Αιγοσθένων, το οποίο κτίστηκε στο β΄ μισό του 4ου αι. π.χ. και δεσπόζει στον ομώνυμο ανατολικό όρμο του Κορινθιακού κόλπου. Περιηγηθήκαμε στον μεγαλύτερο και υψηλότερο Πύργο του φρουρίου και το Ναό του Αγίου Γεωργίου. Στην συνέχεια αρχίσαμε την 4ωρη πεζοπορία μας από το Πόρτο Γερμενό ακολουθώντας το μονοπάτι που κινείται παράλληλα με την θάλασσα και έτσι είχαμε εντυπωσιακή θέα και δροσερή θαλάσσια αύρα κάποιες στιγμές που μετρίαζε την ζέστη. Κατά την πορεία συναντήσαμε αρκετές όμορφες παραλίες και τέλος φτάσαμε στο άκρο του Μύτικα όπου δεσπόζει το όμορφο παράκτιο εκκλησάκι του Αγίου Κυπριανού. Αφού ξεκουραστήκαμε, επιστρέψαμε από τα ίδια στο Πόρτο Γερμενό, όπου κολυμπήσαμε στα πεντακάθαρα νερά, φάγαμε σε ταβέρνα της περιοχής. Έτσι περάσαμε όμορφα στην πρώτη μας εξόρμηση, αλλά η Ρ.Ο.ΜΠ.Α. είναι μια μεγάλη παρέα και εκτός από τις πεζοπορίες μας μέχρι πριν την πανδημία, όλοι μαζί τρώγαμε, γλεντάγαμε, χορεύαμε και θα μας λείψει προς το παρόν όλο αυτό, ελπίζουμε γρήγορα να επανέλθουμε στους προηγούμενους ρυθμούς μας!!! Καλή και ασφαλή ορειβατική χρονιά να έχουμε όλοι!!!

_______________________________________________

Ηραίο Κορινθίας στο Λουτράκι (Κυριακή 14/6/2020)

Μετά από τρείς μήνες και με την σταδιακή άρση των μέτρων για τον κορωνοιό,  εξορμήσαμε με τα μέλη μας στο Ηραίο Κορινθίας στο Λουτράκι (Κυριακή 14/6/2020) με δικά μας μέσα.

olympos google2

Ηραίο Περαχώρας

Το Ηραίο, μια απίστευτου κάλλους περιοχή με μια μυστική παραλία που “κρύβεται” κάτω από τα ερείπια του ναού της Ήρας, βρίσκεται κυριολεκτικά δίπλα στην Αθήνα, και είναι ίσως η καλύτερη πρόταση για όσους ψάχνουν μία γρήγορη απόδραση από την πόλη.

εικόνα Viber 2020 06 17 09 17 41

Το Ηραίο Περαχώρας βρίσκεται στη χερσόνησο της Περαχώρας, στα βόρεια του Κορινθιακού κόλπου, στο δυτικό άκρο της οροσειράς των Γερανείων. Ο τόπος ονομαζόταν Ηραίο από την αρχαιότητα λόγω του ιερού αφιερωμένου στην Ήρα που βρίσκεται στο ακρωτήριο. Ο ναός χρονολογείται από το 700 π.Χ. Δύο φορές τον χρόνο, οι Κορίνθιοι από την ακριβώς απέναντι ακτή έρχονταν με πλοία για τελετές και αφιερώματα στη θεά. Μεταξύ του Ηραίου και της Περαχώρας, βρίσκεται η λίμνη Βουλιαγμένη (προσοχή όχι η λίμνη στη Βουλιαγμένη), η οποία στην αρχαιότητα ονομαζόταν Εσχατιώτης. Μια πανέμορφη λίμνη που ενώνεται με τη θάλασσα μέσα από ένα μικρό κανάλι.

εικόνα Viber 2020 06 17 09 20 26

εικόνα Viber 2020 06 17 09 21 46

πηγή

____________________________________________

ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ με τη ΡΟΜΠΑ

28/2 έως 2/3/2020

rethimno7

(ΟΙ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤ'ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΕΚΕΙ, ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΟΥ COVID-19 ή SARS–CoV-2 ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ)

------------------

Παρασκευή βράδυ ξεκινήσαμε από τον Πειραιά και το πρωϊ φτάσαμε στα Χανιά όπου μας καλοσώρισε ο συνορειβάτης μας Αντώνης Αρβανίτης με καλτσούνια και ρακί και στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την Λίμνη Κουρνά όπου καθήσαμε και πήραμε το πρωϊνό μας και απολαύσαμε τις υπέροχες αντανακλάσεις στην Λίμνη!!! Από εκεί μεταφερθήκαμε στο Υστερομινωϊκό νεκροταφείο Αρμένων όπου είχαμε ξενάγηση με ξεναγό.Συνεχίσαμε την ξενάγηση στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου με τα γραφικά δρομάκια, στο Αρχαιολογικό Μουσείο με τα θαυμαστά αρχαιολογικά ευρήματα και στο φρούριο Φορτέτσα όπου απολαύσαμε την υπέροχη θέα προς την πόλη του Ρεθύμνου, προς τα χιονισμένα Λευκά Όρη και τις χιονισμένες κορυφές του Ψειλορίτη!Στην συνέχεια πήγαμε στο ξενοδοχείο ξεκουραστήκαμε και αφού φορέσαμε τις αποκριάτικες στολές μας περπατήσαμε στο κέντρο του Ρεθύμνου όπου ανακατευτήκαμε με το πολύχρωμο πλήθος των μασκαρεμένων και χορέψαμε όλοι μαζί με κέφι και τρέλα ξεχνώντας κάθε έγνοια!!!

Κυριακή πρωϊ μεταφερθήκαμε και ξεναγηθήκαμε από την ξεναγό μας, στο Μουσείο Αρχαιολογικού Χώρου Ελεύθερνας το οποίο «επαληθεύει τον Ομηρο» και είναι το πρώτο μουσείο αρχαιολογικού χώρου στην Κρήτη. Μολονότι μικρότερο σε μεγέθος, είναι αντίστοιχο με εκείνα της Ολυμπίας, των Δελφών και της Βεργίνας. Δημιουργήθηκε για να στεγάσει τα αποτελέσματα των ανασκαφών που διενεργούνται εδώ και τριάντα χρόνια στην αρχαία πόλη της Ελεύθερνας.Στην συνέχεια αρχίσαμε την πεζοπορία μας από το χωριό Αρχαία Ελεύθερνα και καταλήξαμε στο «πολύχρωμο» χωριό Μαργαρίτες, με τους κεραμοποιούς του Ψηλορείτη και τα περίφημα «τσικαλαριά τους» με παράδοση αιώνων.Φάγαμε σε ταβέρνα του χωριού και μετά επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο φορέσαμε τις αποκριάτικες στολές μας και περπατήσαμε στον παραλιακό δρόμο στο λιμάνι μαζί με άλλους καρναβαλιστές.Στην συνέχεια πήγαμε σε πλατεία και χορέψαμε σε ξέφρενους καρναβαλίστικους ρυθμούς!!!.

Καθαρά Δευτέρα μεταφερθήκαμε σην παραλία Γεράνι και με την χαρούμενη διάθεση που μας διακρίνει πετάξαμε χαρταετό με θέα την θάλασσα και τα χιονισμένα Λευκά Όρη. Στην συνέχεια μεταφερθήκαμε στην Αργυρούπολη και αρχίσαμε την πεζοπορία μας στην Αρχαία Λάππα περνώντας πρώτα από τον Ιερό Ναό των Πέντε Παρθένων με ενσωματωμένο στο εσωτερικό του Θαλαμοειδή Ρωμαϊκό τάφο, ανεβήκαμε έως το εγκαταλελειμένο και ερειπωμένο χωριό Νησί και για λίγο του δώσαμε ζωή περπατώντας μέσα στα ερείπια και επιστρέψαμε από τα ίδια στην Αργυρούπολη. Παντού η Άνοιξη έκανε την εμφάνιση της με τα αγριολούλουδα και τις ανθισμένες αμυγδαλιές. Μετά το τέλος της πεζοπορίας μεταφερθήκαμε στις πηγές της Αργυρούπολης, εξαιρετικού φυσικού κάλους και φάγαμε τα σαρακοστιανά.Αφού φάγαμε μεταφερθήκαμε στην όμορφη πόλη των Χανίων όπου περιηγηθήκαμε στο παλιό Ενετικό λιμάνι, ήπιαμε τον καφέ μας και τέλος επιβηβαστήκαμε στο καράβι για την επιστροφή μας στον Πειραιά γεμάτοι με πολλές όμορφες εικόνες και πολλές πληροφορίες από τις ξεναγήσεις μας για τον αρχαίο πολιτισμό της περιοχής του Ρεθύμνου!!

Ιστορία της Κρήτης

Στο νησί της Κρήτης έχουν βρεθεί δείγματα πολιτισμού από την έβδομη χιλιετία π.Χ.. Το 3000 π.Χ. θεωρείται κατά προσέγγιση η αφετηρία του μινωικού πολιτισμού, ο οποίος είναι ο αρχαιότερος της Ευρώπης. Η μεσαιωνική και η σύγχρονη ιστορία της Κρήτης είναι συνυφασμένη με την ιστορία των κρατών των οποίων το νησί υπήρξε μέρος, με εξαίρεση ορισμένες περιόδους αυτονομίας όπως το ντε φάκτο αυτόνομο εμιράτο της Κρήτης, την βραχύβια δημοκρατία του αγίου Τίτου και την Κρητική πολιτεία των αρχών του 20ου αιώνα. Καθ’ όλη την βυζαντινή περίοδο και το πρώτο μισό της ενετικής περιόδου το νησί μετρά δεκάδες μικρές και μεγάλες εξεγέρσεις και αποστασίες. Από τα τέλη του 14ου αιώνα και έπειτα η Κρήτη μπαίνει μαζί με την δυτική Ευρώπη στην περίοδο της αναγέννησης και παρουσιάζει άνθηση των τεχνών και των γραμμάτων, η οποία θα τελειώσει με την κατάληψη της Κρήτης από τους τούρκους το 1669. Η τουρκοκρατία θα διαρκέσει σχεδόν δυο αιώνες έως την επανάσταση του 1866 και οριστικά το 1896 με την επέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων.

Ρέθυμνο

rethimno1

Το Ρέθυμνο (κάτοικοι 32.468 -2011) βρίσκεται στη βόρεια ακτή της Κρήτης, στην ανατολική πλευρά του Κόλπου του Αλμυρού. Πρόκειται για το τρίτο σε πληθυσμό αστικό κέντρο της Κρήτης μετά το Ηράκλειο και τα Χανιά. Η παλιά πόλη του Ρεθύμνου διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τον πολεοδομικό της ιστό, όπως αυτός διαμορφώθηκε κατά τη διάρκεια της βενετοκρατίας, με τις μεταβολές που επέφερε η τουρκική κατάκτηση και η συνεχής κατοίκηση έως τις μέρες μας. Έχει κηρυχθεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο και παραδοσιακός οικισμός. Η Παλιά Πόλη του Ρεθύμνου αποτελεί διατηρητέα Αναγεννησιακή πόλη που διαθέτει στοιχεία τόσο από την Ενετοκρατία όσο και από την Τουρκοκρατία. Στην πόλη υπάρχουν οι γραφικές αγορές της οδού Αρκαδίου και της οδού Αντιστάσεως, αλλά και πάρα πολλά γραφικά ήσυχα στενά όπου η ζωή κυλά πολύ ήρεμα. Πάνω από την παλιά πόλη υψώνεται το φρούριο της Φορτέτζας.

rethimno2

Αρχαία  Ελεύθερνα

Η Αρχαία Ελεύθερνα βρίσκεται 25χλμ ΝΔ της πόλης του Ρεθύμνου. Οι πρώτες οργανωμένες ανασκαφές ξεκίνησαν το 1985 από το Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Η πόλη της Ελεύθερνας ιδρύθηκε από τους Δωριείς περίπου τον 9ο αιώνα π.Χ. και κατοικήθηκε ως και τα πρωτοβυζαντινά χρόνια. Στην πολύχρονη πορεία της φαίνεται ότι συνετέλεσε η στρατηγική της θέση σε υψόμετρο 380μ, στο σημείο που διασταυρώνονταν οι δρόμοι που ένωναν την αρχαία Κυδωνία, την Κνωσό και τον Ψηλορείτη. Τα ευρήματα ως τώρα έχουν βρεθεί σε τρία διαφορετικά σημεία του ίδιου λόφου.

Η Ελεύθερνα ήταν μια από τις πόλεις που τάχθηκαν με το πλευρό της Μακεδονίας κατά της Κνωσού κατά τη διάρκεια του πρώτου Κρητικού Πολέμου (205πΧ- 200πΧ). Μετά την κατάληψη της Κρήτης από τους Ρωμαίους, η πόλη κατάφερε να αντισταθεί σθεναρά στον Ρωμαίο στρατηγό Μέτελλο, έως ότου έπεσε από προδοσία. Κατά τη Ρωμαϊκή Εποχή η πόλη εξακολούθησε να αναπτύσσεται, κτίστηκαν λουτρά, τεράστιες δεξαμενές, επαύλεις, δημόσια κτίρια και πύργος. Η βυζαντινή εποχή ήταν η τελευταία εποχή της πόλης, πριν καταστραφεί από τους Άραβες, όταν έγινε έδρα Επισκοπής και κτίστηκε η μεγάλη βασιλική του Μιχαήλ Αρχαγγέλου, ερείπια της οποίας σώζονται και σήμερα.

rethimno3

Το Μουσείο της Αρχαίας Ελεύθερνας βρίσκεται δίπλα στην αρχαία πόλη. Οι τρεις αίθουσες του μουσείου φιλοξενούν όλη την ιστορία της πόλης της Ελεύθερνας από το 3.000 π.Χ. έως το 1.300 μ.Χ. με αντικείμενα καθημερινής ζωής και έργα τέχνης. Ξεχωρίζει η χάλκινη ασπίδα που βρέθηκε στον τάφο «των πολεμιστών» και χρονολογείται ανάμεσα στο 830-820 π.Χ. και το 730-720 π.Χ. Στην Αίθουσα Β αναπτύσσεται η θρησκευτική και η λατρευτική ζωή στην Ελεύθερνα, από την Πρώιμη Εποχή του Σιδήρου έως και τα βυζαντινά χρόνια.

Στην αίθουσα εκτίθεται και ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της Νεκρόπολης της Ορθής Πέτρας, η «Κόρη της Ελεύθερνας». Η Αίθουσα Γ είναι αφιερωμένη στις νεκροπόλεις της Ελεύθερνας. Oι επισκέπτες συναντούν της αριστοκράτισσες ιέρειες της Ελεύθερνας με όλον τον κτερισματικό πλούτο τους, λαμπρά, λεπτεπίλεπτης τέχνης κοσμήματα, υάλινα και φαγεντιανά, πήλινα και χάλκινα αγγεία, ειδώλια κ.ά.

Μαργαρίτες

rethimno4

Οι Μαργαρίτες «ανθίζουν» στους βόρειους πρόποδες του Ψηλορείτη, σε υψόμετρο 300 μέτρων και σε απόσταση 27 χιλιομέτρων από το Ρέθυμνο. O οικισμός άκμαζε ήδη από το τέλος του Βυζαντίου και την αρχή της Ενετοκρατίας. Εδώ γεννήθηκε ο ηγούμενος της Μονής Αρκαδίου Γαβριήλ Μαρινάκης, ο πρωταγωνιστής της ανατίναξης του μοναστηριού που έγινε το 1866 στο όνομα της ελευθερίας.  Χαρακτηρίζεται το χωριό των πιθαράδων, αφού η αγγειοπλαστική παράδοση και δημιουργία των κατοίκων του είναι εμφανής σε κάθε γωνιά του. Στις Μαργαρίτες θα δούμε δρομάκια με μεγάλες πήλινες γλάστρες- τις περίφημες μαργαριτσανές στάμνες- έξω από κάθε σπίτι, κεραμικά κρεμασμένα στους τοίχους, πιθάρια που κοσμούν τους ανθοστολισμένους κήπους. Η τέχνη του πηλού, που σήμερα είναι το σήμα κατατεθέν του χωριού, συνδέεται με τον πλούτο κοιτασμάτων αργιλοχώματος στην περιοχή και είναι άρρηκτα δεμένη με την ιστορία του, αναδεικνύοντας τις Μαργαρίτες μεταξύ των μεγαλύτερων κέντρων κεραμικής στην Ελλάδα. Τουλάχιστον δεκαέξι εργαστήρια, τα φημισμένα «τσικαλαριά» ασχολούνται με μοντέρνες αλλά και παραδοσιακές κατασκευές.

rethimno5

Η αρχιτεκτονική του χωριού έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον καθώς παραπέμπει στην Ενετοκρατία κι έτσι αφθονούν τα ενετικά και βυζαντινά κτίσματα και τα σπίτια με τις σκαλιστές πόρτες. Έξω από τις Μαργαρίτες βρίσκεται  ένα από τα πιο σημαντικά μνημεία ολόκληρου του νομού Ρεθύμνου, ο υστερομινωικός θολωτός τάφος που χρονολογείται απ’ το 1350 π.Χ. και στον οποίο ανακαλύφθηκαν τα οστά τεσσάρων ενηλίκων και δύο παιδιών.

Αρχαία Λάππα

rethimno6

Αρχαία Λάππα, αργότερα Λάππη και Λάμπη, 27 χιλ. ΝΔ του Ρεθύμνου, η σημερινή Αργυρούπολη, με τα νερά και τους καταρράκτες της που παλαιότερα κινούσαν τους νερόμυλους, με το ναό των Πέντε Παρθένων με ενσωματωμένο στο εσωτερικό του θαλαμοειδή Ρωμαϊκό τάφο. Ισχυρή πόλη της Μυκηναϊκής περιόδου με νεκρόπολη με λαξευμένους ασβεστολιθικούς θαλαμωτούς αλλά και λαξευτούς στο βράχο τάφους που χρονολογούνται από τον 1ο και 2ο αιώνα π.Χ. Η περιγραφή είναι ανίσχυρη μπροστά στην δύναμη που αναδύει η "σκεπασμένη" από τους αιώνες Αρχαία Λάππα, στο περιπατητή.

rethimno7

Καρναβάλι Ρεθύμνου

Στο Ρέθυμνο, χρονολογούνται ήδη από το 1914 τα πρώτα στοιχεία χιουμοριστικών εκδηλώσεων. Απόκριες με χορούς ρομαντικούς και τους Ρεθεμνιώτες να υποδέχονται με τις δέουσες τιμές την «Αυτού Εξοχότητα Βασιλέα Καρνάβαλο μέσα στην αταξία του ακράτητου γέλιου!»

Την εποχή του 1914 επάνω σε ένα μακρύ κάρο, ένα τεράστιο μαντολίνο με μήκος 12 μέτρα… Μάσκες αποτελούσαν τα κλειδιά, οι χορδές του ήταν άσπρα σχοινιά και τριγύρω του λουλούδια. Ο θρόνος του Καρνάβαλου ήταν στερεωμένος στο κάρο αλλά από μακριά έδειχνε σαν να ήταν στη βάση του μαντολίνου. Ο βασιλιάς Καρνάβαλος ντυμένος με κόκκινα και χρυσά ρούχα αλλά και το απαραίτητο στέμμα έδινε συνθήματα με τη μπάσα φωνή του.

rethimno8

Στα τέλη της δεκαετίας του ‘50 δραστηριοποιείται η Περιηγητική Λέσχη και το Λύκειο Ελληνίδων Ρεθύμνου.  Τo 1960 στους δρόμους της πόλης εμφανίστηκαν χειροποίητα άρματα καρναβαλικά,  στολές, κεφάλες και ροκάνες στο πρώτο οργανωμένο Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι. Το 1990 ξεκινά το Κυνήγι Θησαυρού. Το Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι στην αυγή του 21ου αιώνα, έχει καθιερωθεί επάξια ως το «Καρναβάλι της Κρήτης»!

rethimno9

(ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΗ ΦΩΤΟ)

rethimno10

Κούλουμα στο Γεράνι

Nωρίς το πρωί της Καθαράς Δευτέρας, οι Γερανιώτες γιορτάζουν παραδοσιακά τα κούλουμα με το πέταγμα του χαρταετού στην παραλία, αργότερα με την  παρέλαση της καμήλας και τα παραδοσιακά σαρακοστιανά εδέσματα.

Σε κάθε γωνιά του χωριού οι κάτοικοι στήνουν στους δρόμους το δικό τους τραπέζι με πλούσια σαρακοστιανά εδέσματα, τα οποία προσφέρουν απλόχερα στους επισκέπτες μαζί με τις ευχές τους για καλή σαρακοστή.

Το έθιμο της καμήλας είναι Διονυσιακό έθιμο και πρωτοεμφανίστηκε τον 19ο αιώνα και αναβιώνει κάθε Καθαρή Δευτέρα σε διάφορα χωριά της Κρήτης.

Η Καμήλα κατασκευάζεται από μια ξύλινη σκάλα, δύο κοφίνια που αποτελούν τις δύο καμπούρες της καμήλας, μία παλέτσα (είδος νάιλον πανιού που χρησιμοποιείται για τη συλλογή του ελαιοκάρπου) και το σκελετό του κεφαλιού ενός γαϊδάρου.

rethimno11

Για περισσότερες φωτογραφίες εδώ..........